American Express en Twitter introduceren ‘pay by tweet’
Creditcardmaatschappij American Express heeft een nieuw betalingssysteem ontwikkelt in samenwerking met Twitter. Via het sociale netwerk is het in Amerika nu mogelijk creditcard aankopen te doen vanuit de Twitter tijdlijn.
Producten kopen via Twitter met creditcard van American Express
Twitter en American Express hebben een nieuwe dienst geïntroduceerd. Door een American Express creditcard te koppelen aan het sociale netwerk, kunnen consumenten aankopen doen vanuit de Twitter tijdlijn. Via speciale product-hashtags van American Express kunnen consumenten aangeven een product te willen kopen. Daarna moet alleen nog een bevestigings-hashtag worden verstuurd. Voorlopig is het zogeheten ‘pay by tweet’ systeem alleen mogelijk in Amerika. Wellicht dat andere landen binnen afzienbare tijd volgen.
Het ‘pay by tweet’ systeem moet uiteindelijk meer omzet genereren voor Twitter. Het sociale netwerk is nog steeds op zoek naar allerlei manieren om geld te verdienen aan de website. Volgens de Wall Street Journal zou de nieuwe dienst met American Express (Amex) het gebruikers toelaten om hun creditcards te verbinden met hun Twitter-accounts. Momenteel heeft Twitter meer dan 200 miljoen gebruikers. Vooralsnog kunnen niet alle producten in webwinkels worden aangeschaft, maar gaat het om specifieke aanbiedingen van Amazon, Sony, Urban Zen en Xbox 360 die door het bedrijf worden gedeeld op Twitter.
Gepubliceerd op 19 februari 2013 om 15:13 uur door de redactie.