Onderzoek door American Express naar klantenservices

Creditcardmaatschappij American Express heeft onderzoek gedaan onder 11.000 mensen in 11 landen. Daaruit blijkt dat het Nederlandse volk het meest ongeduldig is betreft de telefonische klantenservice.

Steeds vaker verliezen Nederlanders hun geduld als ze bellen met een klantenservice. Onderzoek door creditcardmaatschappij American Express heeft dit uitgewezen. Een op drie mensen hing het afgelopen jaar de telefoon op en een kwart dreigde over te stappen naar de concurrent. In veel gevallen gebeurde dit als men het gevoel had van het kastje naar de muur te worden gestuurd of aan het lijntje werden gehouden door een medewerker.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat Nederlanders vergeleken met een jaar eerder ongeduldiger zijn geworden. 44% van de respondenten is bereid om 5 minuten aan de telefoon te wachten, terwijl dat bij persoonlijke klantenservice 8 minuten is. Opmerkelijk is dat mensen in andere landen veelal via e-mail en klantenservice contacteert bij eenvoudige vragen, terwijl in Nederland ontevreden klanten sociale media gebruiken om hun gevoel te uiten.

Gepubliceerd op 2 mei 2012 om 10:48 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren