Paypal gaat concurreren met Visa, MasterCard en American Express
Het betalingsysteem van Paypal is tegenwoordig al een dominante speler in online betalingen. Het bedrijf wil nu ook de fysieke markt betreden en probeert daarmee te concurreren met andere creditcardmaatschappijen.
Creditcardmaatschappijen Visa, MasterCard en American Express gaan concurrentie krijgen van Paypal. Deze betaaldienst test momenteel in vijf vestigingen van de Amerikaanse winkelketen Home Depot. Paypal was eerst alleen actief als online betaaldienst, maar wil nu ook uitbreiden door haar diensten aan te bieden in fysieke winkels. In september maakte Paypal daarom ook bekend een nieuw betaalsysteem te introduceren voor fysieke winkels.
De eerste testen met de betaaldienst van Paypal in de vijf winkels van Home Depot worden door analisten als positief ervaren. ‘Wij gaan ervan uit dat als Home Depot het systeem verder uitrolt, de markt van PayPal in een keer met meer dan 35 procent wordt vergroot’, aldus Wedbush analist Gil Luria in een investeerdernotitie. "Hoewel de penetratie zou beginnen bij nul, geloven we dat door het toevoegen van waarde voor consumenten en verkopers, PayPal uiteindelijk een penetratiegraad kan bereiken vergelijkbaar met zijn online aanwezigheid."
Gepubliceerd op 9 januari 2012 om 11:49 uur door de redactie.