‘Priceless’ New York programma in samenwerking met MasterCard

NYC & Company, het officiële marketing en toerisme bureau voor de stad New York, heeft op het ITB in Berlijn een samenwerking met MasterCard aangekondigd. MasterCard en NYC & Company zullen een ‘priceless’ New York programma ontwikkelen exclusief voor MasterCard kaarthouders.

Het officiële marketing en toerisme bureau voor de stad New York, NYC & Company, heeft op het ITB Berlijn een samenwerking aangekondigd met MasterCard. Op een van de grootste travel trade events ter wereld werd een nieuwe wereldwijde campagne gelanceerd. Daarbij wordt vooral ingezet op de jongere doelgroep (leeftijd 18-29) met als doel een extra 1 miljoen jonge bezoekers naar de stad te trekken.

In totaal bezochten circa 15.1 miljoen jongeren in 2011 New York City, een groeiende doelgroep met een marktaandeel van bijna 30%. Via een ‘priceless’ New York programma, exclusief voor MasterCard kaarthouders, wil het bureau het jonge bezoekersaantal omhoog krijgen.

“Wij geloven dat het succesvolle en groeiende wereldwijde bezoekersaantal van New York City versterkt wordt door jongeren met openen armen te verwelkomen en kennis te laten maken met alles wat onze stad te bieden heeft,” aldus CEO NYC & Company George Fertitta. “Met de focus van de stad op de beleving voor een jonge doelgroep en het wereldwijde bereik van MasterCard zijn wij overtuigd van een succesvol resultaat.”

“Afgelopen jaar hebben onze kaarthouders enthousiast gebruikt gemaakt van het Priceless New York programma,” zegt MasterCard SVP/Group Head of U.S. Marketing Cheryl Guerin. “New York is een geliefde stad die jaarlijks miljoenen bezoekers trekt. We kijken uit naar de samenwerking met NYC<30 en het ontwikkelen van nieuwe waardevolle ervaringen en herinneringen voor de jonge internationale reiziger.”

Verder details rondom NYC<30 en de samenwerking met creditcardmaatschappij MasterCard worden bekend gemaakt tijdens International Pow Wow in Los Angeles, 21 tot 25 april en de World Travel Market in Londen, 7 tot 10 november.

Gepubliceerd op 27 maart 2012 om 9:00 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren